Erasmus+ KA1 projekto Prahos kursų metodinės medžiagos pristatymas Muzikos mokykloje

Jeigu Prahoje vaikščiosi kaip turistas, žinoma, pamatysi svarbiausius objektus Karolio tiltą, astronominį laikrodį, Šv.Vito katedrą, Prahos pilį, auksinę gatvelę, nuklysi į žydų kvartalą, o jeigu dar eitum lydimas gido, sužinotum ir daugiau istorinių detalių. Tačiau projekto KA1 nr. 2023-1-LT01-KA122-ADU-000121028 „Suaugusiųjų švietėjų kompetencijų plėtotė įtraukiųjų ir tarpkultūrinių ES vertybių kontekste” kursai Prahoje turėjo aiškius tarpdisciplininius tikslus, reikalaujančius ne tik matyti, stebėti, bet ir patirti, reflektuoti, sukurti naują rezultatą, pritaikytą švietimui. Įgytomis kompetencijomis lapkričio 30 dieną kursų dalyviai Gabrielė Dambauskaitė, Eglė Čeponaitė, Darius Sušinskas ir Tomas Simanavičius  pasidalino kvalifikacinėje programoje su Metodinės tarybos nariais, bendradarbiais, dirbančiais su suaugusiais bei individualiųjų poreikių turinčiais besimokančiaisiais.

Mokytojai  prisiminė čekų kompozitorius, kurių kūrinius grojo su savo jaunuoliais ar merginomis, arba orkestrais, kokybiškus instrumentus, gaminamus Čekijoje, pavyzdžiui, klarnetus, saksofonus, trombonus, gaminamus firmoje „Amati“, buvo ir Prahos Aksominės revoliucijos dienų liudininkų. Su Čekija yra susijęs ir Lietuvos muzikinis švietimas: prisiminta, kad Rudolfas Lymanas Rokiškyje įkūrė muzikos mokyklą, o 1873-1874-aisiais Vilniuje gyveno Zdeněkas Fibichas, atvykęs mokyti muzikos Vilniaus mokyklose. Didelį įspūdį mokytojams paliko kursų dalyvių pasakojimai apie dailininką A. Muchą, juodųjų šviesų teatrą, kurio idėjas buvo nuspręsta pritaikyti muzikinėje koncertinėje veikloje, tokiu būdu sukuriant tarpdisciplininio meno projektą. Geriausia naujiena tapo mokytojų užsidegimas atnaujinti anglų kalbos žinias ir dalyvauti panašaus pobūdžio kvalifikacijos kėlimo kursuose, kuomet gali ne tik pažinti, bet ir patirti, bei sukurti inovacinius metodus.

admin
Author: admin